2.Kärlek

Det där med moderskärlek
images ladda ned (2)

Mobilen har blivit en snuttefilt som många inte kan leva utan.
barnvagn

Mammor med barnvagn har större koll på mobilen än på sina barn.
Jag har väl inte varit en perfekt mor.
Men jag läste sagor  och sjöng med våra pågar .
Var ute och red med dom .
Deras kompisar var alltid välkomna hos oss.
Träffade kompisar till dom i lördags och fick bamsekramar och de sa att
dom kommer ihåg vårt ”öppna” hem!
Passa på att vara med barnen ,det är tid man inte får tillbaka!
Nu sjunger jag med barnbarnbarnen .
Det är kvalitetstid!

Ha en bra dag alla!

16 thoughts on “2.Kärlek

  1. Alla är mer eller mindre upptagna med mobilen. Av två onda ting så är ändå mobilen bättre än att ha en cigarett i handen när man är tillsammans med sina barn. Att umgås med barn är den bästa sysselsättning som finns. Kram

  2. Ja, nog är det många – inte bara mammor! – som ägnar alltför mycket tid till dom där telefonerna. Ooops… Kanske kastade jag lite sten i glashus nu…😉

    Ha en härlig tisdag!

  3. Tänkte som Gunnel här ovanför, innan mobilens tid satt det ofta en cigarett i handen på de som drog barnvagn…det ser förskräckligt ut tycker jag.
    De första bilderna påminner mej också hur det är med vissa barn, kräver uppmärksamhet hela tiden eller hittar på hyss när mamma är upptagen med viktiga samtal….

    Haha Ava är korsning tax/känguru….det hade jag inte kommit fram till

    Kram

  4. Jag har en mobil. Men det är sällan jag använder den mer än att svara på samtal eller ringa på den.
    Det blir datorn, när jag ska skriva nåt.
    Jag har dessutom aldrig rökt.
    När mina barn var barn, fanns inte mobilen. Men jag har mer än ett barnbarn, som är fena på datorer.
    Barnbarns barnen är inte så stora än, men nån klarar av att titta i en padda.
    Sv. Visst är väl ungarna gulliga. Filmen tog jag vid ett barndop av ett annat barnbarns barn. Den lille har fått en syster sen dess.

    Kram/Gilla

  5. Det är så sant som du säger, jag håller fullständigt med.
    Natti, natti och suss gott nu…
    Pööösss o kram❤️

Kommentera

