ONT !!

Har haft rejält ont i V ögat ett par dagar
Åkte till vårdcentralen som tittade på ögat.
När vi (Ola körde ) var på väg hem så ringde läkaren och sa
Vänd !! och Kör till
Ögonklinik
Lunds lasarett .jag har ringt dit och du har en tid där.
OK ! Vi körde dit och
Ögon
ögat blev undersökt ja inte bara vänster utan höger också.
Jag hade inflamation i ögat och ögonlock på V öga
Fick även veta att på V öga hade jag grå starr .
troligtvis har jag fått inflammationen  när jag tvättade och strök på balsam på
Fåtölj - Kopia
mina skinnmöbler.
Jag läste på flaskan efter någon dag att det var farligt att få i ögonen .
Jag tror att det blev när jag var svitt och torkade pannan med handen.
Så var försiktiga var ni har händerna!!!
Så nu ska jag ha medicin i ögat och vara utan kontaktlins!

Ha en bra dag alla!

24 thoughts on “ONT !!

  1. Sån tur att du kom iväg till en doktor och fick konstaterat vad det var för fel på ögonen. Medicinen kommer nog att hjälpa och man får hoppas att det hjälper snabbt.

    Kram/Gilla

  2. Usch då….bra du fått medicin, hoppas det lättar fort så du slipper vara enögd..Som du kanske blir utan linsen.
    Grå starr? Det låter inte så bra:(
    Ögoninflammation är väl ganska smittsamt om jag inte minns fel?!

    Nä jag tror det vara tomt i de krukorna, trodde väl inte på sol och hetta dessa få dagar vi var borta.

    Ha en fin dag,
    Kram

    • Det beror på vilken inflammation man har i ögonen om den är smittosam!
      Grå starr var inte alls roligt att få veta att jag har.Men.. värre hade varit grönstarr.
      Ha en bra dag!
      Kram!

      • Ja gråstarr är ju bättre att få än grönstarr alla gånger. Det går ju som sagt oftast att behandla med bra resultat. Grönstarr är värre o inte operabelt (vad jag vet).

  3. Blev impad av det snabba beskedet från läkaren på vårdcentralen. Just det du råkade ut för är väldigt lätt hänt. Helst på sommaren när det är så varmt inomhus. Automatiskt flyger en näve upp och torkar av. Medicinering mot ögoninflammation brukar hjälpa relativt snabbt. Gråstarr beskedet var givetvis en trist extrainformation, men det är ju högst vanligt och nästan alla blir hjälpta av laserbehandlingen. Om någon som är utbildad sköter instrumenten.
    Styrkekramar skickar jag några mil norr upp.

    • Min husläkare är mycket duktig och snabb.
      Antagligen såg hon att jag behövde akut hjälp!
      Jag blir kallad om en månad angående grå starr!
      Nattakram!

  4. Usch vännen så tokigt det kan gå. Vilken tur du fick så bra hjälp, hoppas nu att det blir bra också för dig.
    Natti, natti och sov så gott
    Pööösss o kram❤️

Kommentera

