Sicken smäll!!

Igår morse strax innan sju började det åska.
Jag gick upp tog ut kontakter tog ut hundarna
Och åt havregröt
Åskan slutade och jag satte i kontakterna.
Vid åttatiden DÅ!!!
Ja….Då small det så att jag trodde att det skulle bli ett
stort hål i vår nya asfalt.
Det var 20 åsksmällar förpackad till EN åsksmäll
Ringklockan började ringa som en galning ,jag kunde inte stanna den

Så jag ringde Per äldste sonen.
Han kom tog av skyddet på ringdosan
ringdosa
Men   kunde inte stänga av.
Jag gick  in till grannen (som är elektriker)och frågade om hjälp.
men när han kom in hade Per lyckats stänga ringandet.
Grannen sa att när det small så flög han upp i givakt från sängen.
Jag funderar skarpt att ta bort ringklockan
och sätta dit en dörrkläpp ,i den kan väl inte åskan slå ner i!
Har ni några förslag på dörrkläpp?

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

20 thoughts on “Sicken smäll!!

  1. Oj…en sån smäll…vad tycker hundarna om åska?
    Jag har inga idéer om ringklocka, vi har en som går på batteri, det kanske kan vara något? En liten del med själva knappen som sitter på utsidan och en liten ring-del som står inne….

    Ha en fin dag,
    kram

    • Hundarna tycker inte alls om åskan. De hoppade säker en halv meter upp i luften av smällen!
      Ska kolla på en sån ringklocka!
      Ha en bra början på veckan
      Kram!

  2. Men fy vilket åskoväder. Tur det inte var här😱 tur att det inte började brinna också. Jag såg på nyheterna att det varit väldiga oväder neråt.Hoppas det lugnar ner sig nu.
    Du får byta ringklockan till en som inte går på el. Lugnare så förhoppningsvis.
    Kram vännen💞

    • Hundarna och jag flög säkert en halv meter upp i luften av den smällen!
      Jag ska kolla olika ringklockor och kläppar.
      God natt!
      Sov så gott!
      Pööss & Kram!

  3. Här har det tydligen åskat i natt, men jag behövde min skönhetssömn så jag hörde ingenting! typiskt mig! En kläpp på dörren låter bra tycker jag! Kram

Kommentera

