Nu är det min tur.

Ja nu är det min tur att fundera ,och ge svar på frågorna.

1 Vad handlar din blogg om i stora drag?
Den handlar om vad som händer i min vardag .
Skriver om mina djur .Om humor och om  fakta i naturen.
2 När började du blogga?
Jag kommer inte exakt ihåg när jag började tror att det var 2003.
Jag började i Metro och nu är den i WordPress.
Varför? Jag började för jag är intresserad av att lära mej om olika saker.
3. Vad har bloggandet gett dej i ditt personliga liv?
Jag fått många nya härliga vänner där ute i bloggarnas värld,
Jag lärt mej mycket genom att byta erfarenheter om djur blommor m.m
Jag har fått inblick i världar som jag annars inte skulle söka mej till.
4. Har du träffat några av dina läsare, som du inte kände tidigare?
Ja jag har träffat en del bloggare .Jag har ordnat med 4 bloggträffar.
5. Har du något från ditt yrkesliv som du vill dela med dej av
eller vars erfarenhet du kan använda i ditt bloggande?
Jag har arbetat som teckenspråkslärare på gymnasiet i Lund .
Även som tolk på olika föredrag.
Förr 15 år sen började jag hålla föredrag om vikten av att lära hörande
skolbarn teckenspråk på dagis och första skolåret.
I bloggande har jag ingen nytta av teckenspråk🙂
Jag och min man var ”månskensbönder” i många år.
Hade bland annat hästar och vi hade ridläger i 8 år .
Vår kennel Peacewood startade vi 1976 och då startade vi med Golden retriver.
För att sen gå över till Dansk/Svensk Gårdshund..

6. Vart reser du gärna?
Till värmen
7. Vart skulle du gärna vilja resa?
Jag skulle så gärna vilja åka till Thailand igen
8.Vad skulle vara den perfekta presenten?
Jag är inte mycket för presenter .
Att goda vänner bjuder ut eller hem mej på en god middag eller upplevelse.
9. Vad finns för sevärdheter i din närmiljö?
Här är inte så mycket sevärdheter i Höör .Det finns Berggrenska gården som har museum.
10. Finns det någon person, död eller levande som du skulle vilja träffa 
och vad skulle ni tala om?
Jag skulle vilja träffa min mormor .Hon var en fantastisk kvinna som kunde samla sin familj omkring sig.
Vi skull prata om hur det var på den tiden när hon levde .Ja vad dom åt ,arbetade med och hur en arbetsdag var.
Jag skulle vilja visa henne all teknik som går med en rasande fart framåt
 11. Vilken typ av mat äter du helst?
Vällagad mat !
Nu nominerar jag dessa fem och hoppas ni vill svara på mina 11 frågor.
http://tantglad.bloggo.nu/
http://hanskhjo.blogspot.se/
http://henrikolsson.eu/
http://nouw.com/mittliv%C3%A4rnu

 http://trebgilla.blogspot.se/

Här är frågorna!

1 Vad handlar din blogg om i stora drag?
2 När började du blogga?
3. Vad har bloggandet gett dej i ditt personliga liv?
4. Har du träffat några av dina läsare, som du inte kände tidigare?

5. Har du något från ditt yrkesliv som du vill dela med dej av
eller vars erfarenhet du kan använda i ditt bloggande?
6. Vart reser du gärna?
7. Vart skulle du gärna vilja resa?
8.Vad skulle vara den perfekta presenten?
9. Vad finns för sevärdheter i din närmiljö?
10. Finns det någon person, död eller levande som du skulle vilja träffa
och vad skulle ni tala om?
 11. Vilken typ av mat äter du helst?

Ha en bra början på en ny orörd vecka!


28 thoughts on “Nu är det min tur.

  1. Kul att läsa dina svar på dina elva frågor. Tack för utmaningen och jag får se om jag klämmer in det i nåt inlägg framöver. Får se?

    Ha en fin måndag nu och STOR kram.

  2. Kul🙂
    Nu har vi fått reda på lite mer om dej, en del saker visste jag ju…

    Ja det kommer att bli några goda middagar av ankorna…

    Ha en fin dag,
    Kram

  3. Mors..Denna frågelista har snart vandrat runt till alla bloggkamrater,kul att läsa..
    Här har det ljusnat,men är helmulet,ingen sol lovas idag,men kanske ändå,kan se några små hål i det gråa..Haé Bra.

  4. Ja Pysen hade karaktär,liksom sin kullbror Charlie som min bror hade.Charlie var lite rundare och lugnare,Pysen hade nog fått raketbränsle,det var full rulle hela tiden.Ingen av dom blev riktigt gamla,båda hade troligtvis ett medfött hjärtfel,,säkert sönderavlade..Haé Bra.

    • Den rasen brukar ha hjärtfel.Såg en film när vi hade avels seminarium.
      Om hur den rasen är sönderavlad .
      Vi såg att hjärnskelettet var för litet och när hunden växer så växer hjärnan med.
      Många klarade inte av att se filmen utan gick ut!
      Som uppfödare har man ett stort ansvar. Inte att ha en snygg hund att dra med på utställningar.
      Viktigt att ha en mental bra hund som man kan jobba med .
      Kram!

  5. Oj så länge du har bloggat, jag får se om jag antar utmaningen. Kanske jag glömmer den, dålig bloggare som jag är nu för tiden..** Men väldigt roligt att du tänkte på mig..
    Det är roligt att läsa andras svar tycker jag
    Kram vännen♥

  6. Vad kul att du fick två Awards samtidigt, en från Marianne och en från mig!
    Det var jättekul att du ville svara på frågorna som du fick, men vi hade faktiskt lite olika frågor till dig, så du missade att svara på dessa tre frågor från mig. Ser fram emot dina svar på:
    1. Vad har du att säga om Torrevieja?
    2. Varför bor du där du bor (alltså hur hamnade du där)
    3. Vad är det absolut godaste du vet?
    Ha en trevlig kväll!
    Kram!

    • 1.Det jag har att säga om Torrevieja är att där bor en bloggare .
      2.Att jag bor här beror på att min man ville bo här.
      3.Det godaste jag vet är att få vällagad mat!
      Kram!

Kommentera

