Kort i rocken.

När man är kort i rocken som jag så
pall
behöver man ibland en pall för att nå upp till översta hyllan.
Det är av yttersta vikt att ställa undan pallen på kvällen
Annars så kan det bli som jag gjorde i torsdags morse!

ta
slog i tån ,fy vad det kan göra ont.
När jag slog i så skrek jag så att töserna kom rusande
de stirrade på mej och sen hoppade de upp  och ner.
Förresten  så undrar jag om det inte var den där inneboende kärringen
som hade satt fram pallen.
Ja ni vet hon som lägger godis i min kundvagn.
Nu har hon inte lyckats med det på en lång tid,för jag kör kundvagnen i racerfart.
Hmmm…. kanske en hämnd från henne ??
tofflor
Jag köpte nya morgonskor på Lidl 50:-.
De ska väl ta emot lite om jag nu skulle råka slå i  tån  igen!
Kanske borde jag köpa skor med stålhättor??
Pallen behöver jag ,för jag har slutat att växa på höjden..

Ha en bra dag alla!

 

22 thoughts on “Kort i rocken.

  1. Aj, aj, fy vad ont det måste ha gjort!
    Vi har ingen inneboende tant här, men min man har en ”kompis” som han kallar The Idiot och det är han som häller mjölk i hans kaffe på morgonen istället för i mitt te och gömmer saker här och där så de blir riktigt svåra att hitta. Kanske inneboende tanten och The Idiot är släkt?
    Ha en fin dag!!!

  2. Aj, aj, aj… Sånt där gör ju skitont! Jag slog ofta i tårna förut i sängbenen, men det problemet löste vi genom att byta plats i sängen så jag slipper runda den när jag ska upp🙂
    Första natten höll jag på att ramla ur när jag bara skulle vända mig om. Och Anders vaknade med en känsla av att han hade fötterna på huvudkudden… Men redan efter nån vecka eller så hade vi vant oss och mina tår är såååå glada för förändringen🙂

    Ha en härlig lördag!

  3. Fin liten pall, men det var elakt av den att sparka på din tå😦
    det gör ju så himla ont, gulligt av töserna att komma till undsättning, så gör Leo också. …när han var med på ridtur och jag ramlade av kom han direkt och pussade på mej.

    De där tofflorna ser sköna ut.

    Ha en fin dag,
    Kram

  4. Att slå i tårna i nåt hårt känns inte gott. So det var ju bra att du skaffade dig morgonskorna, så de kan ta emot, om du slår i nån mera gång.

    Jag har ju varit dålig på att skriva nåt i min blogg ett tag.m men tack för att du kommenterar flitigt.

    Kram/Gilla

  5. Ja fy fasen vad ont det gör när man slår i en tå. Då kommer dom där fula orden på rad..**
    Tofflor kan nog vara bra att ha, både skyddar och värmer gott..
    Kram vännen denna regniga lördag♥

  6. Usch, att slå i tårna gör så himla ont! Konstigt nog så lyckas man slå i just den onda tån flera gånger efteråt! Vad skönt att du har köpt så fina tofflor just för att skydda tårna. För du lär nog ha ont ett tag till. Härligt att töserna kom och tröstade dig!
    Tycker du ska säga upp kontraktet direkt med den där inneboende kärringen som bor där hemma hos dig, släng ut henne!
    Ha det så bra!
    Kram!

Kommentera

