Läkarskämt

Jag tänkte att det kunde kanske passa med lite skämt mitt i vecka

Gamle Knegarsson hörde dåligt och gick till doktorn, som kollade öronen på gubben och konstaterade:
– Du har ju satt ett stolpiller i ena örat.
– Å fan, då tror jag att jag vet var hörapparaten är!
**************************************
Följande utspelade sig i en sjuksal: Det var tre nyopererade tanter som låg där. Tant Dahlgren:
– När dr Ekberg opererade mig så glömde han en penna i min mage och de var tvungna att öppna magen igen.
– Ja, sade Tant Nordh. Han är verkligen virrig. I min mage glömde han en skalpell.
Då knackar det helt plötsligt på dörren. Dr Ekberg kikar in och frågar:
– Har någon sett mina glasögon?
Då svimmade Tant Björk.

Ha en bra dag alla!

24 thoughts on “Läkarskämt

  1. Mors..Här regnar det lite lätt mot fönsterrutan,blåste lite när jag tog morgonbilden från balkongen..Tanterna på sjukan hade andra namn när jag hörde den för länge sedan..Haé Bra.

  2. Ja du, vad som händer när man är nersövd vet man aldrig. Att det glöms saker händer ju faktiskt 🙄
    Kram vännen och ha en bra dag..💞

Kommentera

