Sikken dag!

ja sikken (skånska =vilken ) dag det var igår.
Jag hade fått kallelse till ögonmottagningen i Malmö.
De skulle kolla för grå starr.
Eftersom de droppar i ögat så kan man ju inte köra själv
jag fick tag i Höörs bästa chaufför min vän
chaffor
Sussi .Hon hittar i Malmö som i sin egen ficka.
När vi hade parkerat så börjar letandet efter
ögonmottagningen i hus 24 .
Vi letade och letade … det fanns ingen ordning på husnumren
Efter ca 30 min letande så hittar vi ett hus och det står
ögonmottagning 3 vån Hiss upp .. ingen ögonmottagning .
Ut igen frågade många personer ingen visste .
Till sist hittade vi
ogonmottagningen
ögonmottagning hus 24 .
Det visade sig att dem var nyinflyttade och hade
inte tagit bort de gamla skyltarna.Då hade vi rantat omkring i 45min.
Undersökningen gick bra .Ingen op än .
Sussi hämtade bilen .Under tiden väntar jag i hallen .
Då ser jag en kille som kommer in och svängdörrarna slog
rakt upp på honom.Som tur var så hannt han ta
ett steg bak.
Men med allt som hänt innan så började jag  skratta
Så killen och jag stod där och skrattade åt eländet.
Sen körde vi till Mobilia .
Vi hittade en restaurang som hete Kniv o gaffel
mat
och åt
raggmunk
raggmunk med stekt fläsk.
Jag fick syn på MC Donalds
så det blev
mc-flurry
Mc Flurryn är min .
När jag kom hem så var det ut med töserna .
Tog tag i väskan med badgrejor för att
Köra  till vattengympan !
Jag somnade ovaggad!
Idag så tar jag det luuugnt
Tack Sussi !!

Ha en bra dag alla!

 

28 thoughts on “Sikken dag!

  1. Men vad dåligt!!! Fanns det ingen översiktskarta där man svänger in till sjukhusområdet? Hur hann du till din bokade tid?
    Jag hatar att somna (vakna) i soffan så jag har (nästan) lärt mej att jag inte ska titta på film sena kvällar.

    Min termometer visar 4.7 minus och himlen ser ganska så grå ut

    Ha en fin dag,
    Kram

    • översiktskartan stämde inte Dom hade inte skyltat om.
      Det var inte bara Sussi och jag som letade .
      Jag har TV i sovrummet!
      Här är det SOL nu!
      Ocj -0,9
      Kram!

    • Läkaren sa att troligtvis så kan de inte operera för jag har
      hornhinnetransplantation i båda ögonen som gjordes för ca 35 år sen:
      Idag tar jag det väldigt lugnt!
      Kram!

  2. Vad skönt att ni hittade till slut – jag skulle ha varit superstressad! Dåligt av dom att inte skylta bättre.
    Skönt framförallt att undersökningen gav ett bra resultat!🙂

    Raggmunk med fläsk… En bättre belöning skulle jag inte kunna tänka mig, tror jag. Mums!🙂

    Ha en finfin tisdag!

    • översiktskartan stämde inte och inte GPSen .Dom hade glömt att skylta om!
      Jag var superstressad .så det var nog därför jag fick skrattanfall när det var över.
      Raggmunken m fläsk satt som en smäck!
      Ha en bra tisdag!
      Kram!

  3. God förmiddag!
    Sikken dag du hade igår! Skönt att du fick skjuts av Sussi och att ni hittade mottagningen till slut.
    Låter härligt att solen kommer på besök!
    Här är det just nu +12 och sol.
    Ha en riktigt skön dag i solen!
    Kram!

  4. Det var ju tur det inte var något akut…att de ens kan ha det så på ett sjukhusområde…

    Janne pratade om TV i sovrummet, men det vägrar jag…jag flyttar tillbaka till det gamla i så fall, det räcker att han ligger och fixar med mobilen när jag ska sova😉

    Det blir nog ingen sol här idag, det ser jämngrått ut.

    kram

  5. Jag lägger mej på ”hörörat” så det är bra ljuset som stör mej…men det går förstås att dra täcket över huvudet…hihi

    Kram

  6. Men så det kan bli, jag skulle varit tokstressad. Skylta om borde vara prio ett tycker man med tanke på att det är så många som ska hitta rätt…
    Jisses så gott med raggmunk och fläsk, lite som plåster på såren..**
    Grått här och lite flingor som far i luften
    Kram vännen♥

    • Ingen skottning här idag.Solen har varit här hela dagen!
      Jag är så tacksam mot Sussi att hon ställde upp!
      Man ska vårda sig om sina goa vänner!
      Kram!

Kommentera

