Läsa

Att läsa är berikande.
Nu när jag har varit dålig har
jag läst mycket för töserna.
Jag har bland annat läst
bok
denna Den har visserligen bara bilder som
jag förklarade så gott jag kunde för töserna.
har
att-ledas
hur-man-fangar
glass
trad
Den sista bilden har jag själv upplevt!
Jag och en kompis red barbacka i full karriär.
Jag tänkte inte på att jag satt på en stor häst.
Som tur var tog jag tag i grenen och kom
ner på marken på två ben.
Vet inte om töserna förstod allt.
Men jag hade roligt!

Ha en bra dag alla!

 

22 thoughts on “Läsa

  1. Oj tur du landade på fötterna där!
    Många roliga bilder i boken,
    mor läste mycket för oss men det var en annan typ av böcker🙂
    Ha en fin dag,
    Kram

  2. Det var trevlig läsning. Det ser ut som om mina barnbarns barn skulle tycka att den är rolig.
    Jag håller på med en annan bok. Har precis börjat på den igen. Jag skaffade mig den strax innan jag blev pensionär. Läste ungefär hälften och sen blev det inte mer med den. Den är tjock och tung och eftersom jag läser mest, när jag ska somna, så blev den inte genomläst då. Jag hade en känsla av att den var tryckt i bibelpapper om du kan tänka dig hur tunna bladen är.
    Den heter En lämplig ung man och är skriven av Vikram Seth. Och handlar om att mamman, som är änka försöker gifta bort sin dotter. Den utspelar sig i Indien strax efter att Indien blev självständigt från engelsmännen.

    Man tänker mycket på hur muslimerna låter gifta bort sina döttrar, utan att bry sig om ifall de tycke om varandra eller ej. Här vet jag att det kommer att handla om kärlek också.

    Nu ska jag gå till sängs och läsa lite igen.

    Kram/Gilla

  3. Härliga bilder, och vilka äventyr du har varit med om. Rida barbacka och svinga dig i trädgrenar ☺️
    Nu ska jag svinga mig ner i sängen
    Natti vännen och sov gott
    Pööööössd o kram 💞

Kommentera

