Rengöring!

Häromdagen när jag skulle använda ugnen så
rök det så att larmet gick.
Så ………igår kavlade jag upp ärmarna och började
rengöra

galler
först gallren Oj sicket pilljobb
Sen blev det ugnens tur.
Jag hade innan jag började satt in en kopp med
ättika och värmt ugnen en stund.
När jag höll på med ugnen så funderade jag på
vem har gjort ugnen så smutsig??
Det är nog den där inneboende kärringen som varit
framme igen.
Säkert har hon bakat en massa när jag inte har sett henne
Och inte har hon bjudit på någon kaka
ugn-1
Så här fint blev resultatet.(lite svårt att se)
Jag ska i fortsättning hålla ett vakande öga på henne
så att hon själv får göra rent efter sig

Ha en bra dag alla!

23 thoughts on “Rengöring!

  1. Du får passa på henne ordentligt 😉 Hur mycket värmde du ugnen till med ättika i? Lossnar ”skiten” lättare efter det?
    J köpte ju ny spis nu så ugnen är ren än så länge, men det kan ju vara bra med tips på vad som underlättar.
    Ha en fin dag,
    kram

    • Jag slog ättikan i en kopp och värmde ugnen 200 10 min sen stängde jag av och det fick stå ett par timmar.
      Ättikan gör att det blir lättare att få av skiten. sprejade sen med ugnsrent
      Sen använde jag också citron för att få bort det sista .
      Lovar att jag ska hålla koll på kärringen!
      Ha en bra dag
      Kram!

  2. Vilken kärring….. som lät dig fixa ugnen. Kan du inte skrämma bort henne på något vis?? Hon har inte hos dig att göra! Kram

  3. Jag ska försöka komma ihåg det med ättikan, tack.
    Jag missade spenat när jag skrev ner receptet…fräs tillsammans med löken, jag har rättat till det i inlägget också,
    kram

  4. Duktigt jobbat! Och den där kärringen som smutsat ned din ugn, hon verkar ha varit hos oss och härjat också. DUM kärring! 🙂
    Kram och ha en fin måndag!

  5. Jag tror den kärringen far runt hos många och skitar ner ugnar, även hos mig. Här blev det en rejäl rengöring straxt före jul. Ett riktigt tråkjobb att göra rent….
    Kramar♥

  6. Undrar om det är samma människa som stoppade en kola i min godispåse, det blev en dyr historia. Men du har ju en ren fin spis nu iallafall. Ha det gott. Kramen

  7. Undrar om det är samma människa som stoppade en kola i min godispåse, det blev en dyr historia. Men du har ju en ren fin spis nu iallafall. Ha det gott. Kramen

    • Denna hemska människa verkar vara väldigt berest!
      Min spis är så ren och fin nu .Jag vaktar den noga nu så att hon inte smutsar ner den igen1
      Ha en bra kväll !
      Kram!

  8. Nu vännen tror jag minsann att Hebbe fick säcken med pössar. Undrar vad han tänkte om det 😊 Egentligen skulle du ha den, men jag ställer in en ny hos dig, och Hebbe blir säkert glad 😉
    Natti vännen och sov gott
    Pöööööös o kram❤

Kommentera

