Språkundervisning.

När jag började undervisa i teckenspråk
fanns inget  pedagogiskt  material.
Så jag och min kompis Gunilla (teckenspråkslärare) .
Satte igång en firma och gjorde material .
material
Här har ni lite av det som vi gjorde.Till steg 1
Det till vänster är 3 olika memory spel Olika svårigheter.
Längst upp till höger ett Sveriespel
där man lär sig olika städer m.m  och får göra
en egen resa när man kommit i mål.
I mitten till höger Gunillas hylla
Då får man lika dana hyllor med samma material
och så sätter en in i hyllan och tecknar till den andre
var sakerna är och vilka dom är.
Längst ner en låda med dockor.Då gör dom ”egna” familjer
med namn m.m .Tecknar till de andra om sin familj.
bra för att lära sig avIäsning.
I mitten en UV lampa och vita vantar .
Den använde vi till sånger.
Materialet går att använda till olika språk
Detta är bara en liten bråkdel av allt vi gjorde ca 1/4
Vi älskade att hitta på olika saker till undervisningen.

Ha en bra dag alla!

 

22 thoughts on “Språkundervisning.

  1. Vad påhittiga ni är 🙂
    Jag hade en döv medryttare när jag bodde i Sthlm, då lärde jag mej alfabetet samt några få ord men det är glömt nu.
    Vi brukar åka till Sthlm några gånger/år, men nu var det så mycket med brorsan i Sandviken och sen gjorde jag mej ju illa så vi hann bara med en gång, i år ska det bli bättre 🙂
    Ha en fin dag,
    Kram

  2. Mors..Bra att ni får lite snö i den ändan av landet..Här är det klart o fint -3 just nu..
    Fint med bra undervisningsmaterial…Nu fika snart..Haé Bra.

  3. Inget tv sovande ikväll, jag kom nyss hem från en trevlig träff med goda vänner så nu blir det hopp i säng bums 😊
    Godnatt och sov så gott
    Pööööööös o kram 💞

  4. Jag kan inte alls teckenspråket. (Och hoppas slippa behöva lära det också) Men det måste ju vara bra att kunna det vid olika situationer. Jag beundrar dig och din väninna, som började tillverka detta hjälpmedlet.

    Kram/Gilla

Kommentera

