Kärlek!

kärlek

Ha en bra söndag!

30 thoughts on “Kärlek!

  1. Nalle puh är en klok liten nalle trots sin lilla lilla hjärna!

    Ava brukar inte se så mycket krokodiler eller andra hästätande saker, min förra häst, Brigade, däremot var helt säker på att hans egen skugga skulle attackera honom vid vissa tillfällen. Magnus var (konstigt nog) trygg och pålitlig på den tiden, men sen Brigade försvann har Magnus tagit över mycket av hans beteende…..vi brukar säga att Brigade är med oss ute och påverkar Magnus.
    Tänk om man kunde gå in i en hästs hjärna, få dela deras tankar och se det dom ser….jag kunde läsa Brigade väldigt bra han berättade mycket för mej, men Ava har större integritet och är inte så pratsam.

    Ha en fin söndag,
    kram

    • Ja du .. tänk om man hade kunnat läsa vad hästar tänker.Vi hade en häst som hete Dollar det var sonen Pers Häst han och hade en hund som hete cent så vi skojade med Per att han var rik.
      joo.. Dollar kunde ibland stanna som en isstod för en stor sten och påstod att den stenen har aldrig varit där förut och att den skulle slå honom i skallen.
      Nästa gång så kunde han gå förbi utan att reagera.Så visst är hästar underliga ibland.
      Ha en fin söndag vännen!
      Kram!

      • Han var rik som både hade häst och hund 😉 kul med hundens namn 🙂 vi hade en Dollars på ridklubben men han skadade sej sista dagen på sommarbetet och läkte inte ihop, så han finns inte mer.
        Brigade kunde också stanna som om han var fastvuxen ibland, då gick det varken att gå framåt ellet bakåt, jag fick sitta av och lura honom att vända huvudet och ta ett steg åt sidan, sen vända åt andra sidan och ett steg till, väbda och ra nästa steg….så gick vi en bit innan han gav med sej. Ibland kunde jag sitta kvar och backa honom förbi monstret. Jag minns en gång när några ungar hoppade studsmatta och han stannade, jag försökte få honom att röra sej nästan en halvtimme men han var som förstenad…jag visste verkligen inte vad jag skulle ta mej till ensam med honom…
        Slutligen kom några stycken och gick förbi, en av kvinnorna pratade med mej och då äntligen släppte Brigades förstening….
        Han hade mycket i bagaget och med honom fick jag aldrig bli arg eller stressad, då funkade han inte alls…

        Hoppas du haft en fin dag,
        Kram

      • Godmorgon!
        Pers Dollar blev 32 år.
        Så väl jag känner igen det där med att hästen blir som fastfrusen i marken.
        Man fick försöka allt för att få dom att röra sig-
        Ha en bra dag vännen!
        Kram !

  2. Jag såg på Sven Ingvars och sen slumrade jag till, men nu ska jag krypa ner i sängen…
    Natti vännen
    Pössssss o kraaaam💞

Kommentera

