Mobiltokig!

Det är inte bara de yngre ungdomarna som är mobiltokiga!
jocke
Jocke (en som arbetar på Älvkullen)hade full koll på mobilen när han åt!
Jockes gubbe
Jockes tovade gubbe  ser härlig ut
dam
Det är mycket hjärngympa att spela dam.

Ha en bra dag!

23 tankar om “Mobiltokig!

  1. Nej, det är verkligen inte bara ungdomar som sitter och rycker på sina mobiler. Den borde åtminstone vara förbjuden vid matbordet. Jag tycker det går till överdrift med användandet idag. Ha en trevlig helg.

    • Att spela dam så krävs det att komma ihåg vilka kort man har
      Att sen ta och kunna byta ut så att man har minst siffror kvar.
      Googla på det
      Kram!

  2. Jocke gjorde en punkare…hihi…en fin punkare.
    Jo vissa vuxna har också en fastvuxen mobil, men det beror ju lite på vad man gör….vissa läser tidningen i den, men det behöver man ju inte göra när man är i sällskap med andra.

    Jag somnade visst ifrån allt i går,
    Min hostmedicin innehållet morfin och det gör mej trött.

    Ha en fin dag,
    Kram

    • Att spela dam så krävs det att man har huvudet med sig iaf innestället om man har något!
      Idag har jag gjort lasagne till personalen på Älvkullen!
      Ha en bra dag och krya på dig
      Kram!

  3. Kortspel är roligt, vi spelar mycket jag och barnbarnen Amanda o Ida. Dom är så duktiga och lär mig nya 😊
    Dags att säga godnatt nu och sov så gott och pözzzz o kram❤️

  4. det är konstigt hur man kan ställa till det för sej, med helt öppna ögon….man vet ju men ändå…..

    Lasagne är gott, hur många är det där som får avnjuta din goda mat?

    Ha en fin dag,
    kram

    • Visst är det konstigt att man med öppna ögon går rakt in i ”fällan”.
      Det var 5 som smakade min lasagne.
      Nu ska jag kasta mig ner i bingen
      Kramen o Pöössszz

    • Jag har haft en bra dag i Danmark!
      Har barnbarnen lärt dig spela dam?
      Nu ska jag leta upp sängen och slänga mig ner i den och sova!
      Kramen o Pööössszzzzzzzzzzz

Lämna en kommentar