Svalka!!!

Igår var det svittigt!!! 33+ i solen.Och då söker man svalka!!
Jag hade funderingar på att ta ett

dopp i dammen .
Men vid  närmare eftertanke så förstod ja att jag hade inte fått plats .

När jag sen fick se

denna en som antagligen hade samma tanke som jag  så avstod jag helt

.Även om Ola som kom och förklarade att det var en helt ofarlig snok så stod mitt beslut fast.

 

Jag svalkade mej med ett glas vatten eller två…

Ha en bra början på en ny orörd vecka!

26 tankar om “Svalka!!!

  1. Hoppas du tog i ordentligt när du skickade det till Petra så jag får lite oxå. Regn som vanligt här, men lovade lite solglimtar på em. Kram

  2. Nej fy för ormar, när vi gick nere vid Rynningeviken på förmiddan Peppe och jag så såg jag fyra stycken som låg och solade på en liten brygga. Visserligen var det snokar, men spelar roll, ryser gör jag i vilket fall.
    Idag är det riktigt varmt nu när solen kommit fram.
    Visst såg vi samma deckare,den på fyran. Du gillar inte hans långa hår,men det skulle jag gärna rufsa om lite i..*skratt*..
    Kramiz♥

  3. Hej vännen!
    Du hade ju kunnat vifta på tårna i vattnet.
    Skulle någon säga att det var en snok skulle jag tro att det var en svart huggorm.
    Dom där slingerbultarna får vara för mej.
    Varmt och kvavt är 21+ dom mörka molnen ligger i horisonten få se vilken väg dom väljer.
    Ha en bra dag. kram

  4. Man skulle kunna låna några grader och spara tills det blir lite kallare! 🙂
    En huggorm låg på tomten intill sonens igår. Den låg så nära huset och en massa småbarn i närheten, så den fick gå till de sälla jaktmarkerna, vilket är tillåtet om man inte kan flytta den. Kramar

  5. Allt som slingrar är läskigt även om de inte är farliga. Tänk att få en sådan mellan tårna. Nej jag gör som du avstår gärna Lite kul var det i alla fall så där på avstånd Du slipper sork o råttor om du har dessa i trädgården
    Kram

  6. oj,oj,nu får Wallander vara slut snart, jag faller av soffan av trötthet,hehe…men jag klarar det nog..
    Suss gott vännen
    Kram o pööössss..*

    • Godmorgon !!! Tyvärr så är ormen kvar i trädgården.Ola sa att den är inte farlig ,den är räddare för mej än jag för den.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Lämna en kommentar